annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

a hard days work?

Publicerad 2008-12-31 17:55:03 i Allmänt,

Sitter på jobbet för tillfället, och har precis gått igenom en stor chokladask, dock utan att hitta nåt som var särskilt tilltalande. Men var finns egentligen människorna som tycker om alla likörpraliner? Det måste ju finnas några få, eftersom de fortfarande tillverkas, men nästan alltid är det den där körsbärspralinen i mitten som är kvar...
För varje gång jag ska jobba blir det tydligare att jag inte vill jobba här en sommar till om det går att undvika. Tålamodet är inte alls det samma som för någon sommar sedan. Dock behövs ju alltid pengar, trist nog, Det ultimata hade varit om det klirrade till i kassan med jämna mellanrum, helt utan att man behövde gå till ett jobb man inte trivs på längre. Jag lär få vänta...

Så här på nyårsafton hade man ju kunnat göra nån slags summering över året... Kökort, spanienutbyte, student, korrö, jobb, flytt till östersund. Det är väl det viktigaste jag kommer på nu (jag har säkert glömt något jätteviktigt... jaja).

Ikväll efter jobbet förbarmar sig Marias familj över mig, och låter mig vänta in tolvslaget tillsammans med dem. Även om jag med största sannolikhet hade överlevt att vara ensam så är det ju alltid(nästan i alla fall)  trevligare med sällskap.

Gott nytt år på dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela