annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

bäst före..?

Publicerad 2008-12-18 17:37:06 i Allmänt,

Ett långt jullov kräver viss planering... Vad klarar sig i kylskåpet tills man kommer tillbaka?
Sylten är väl inget problem, och morötterna hade jag ändå inte ätit upp. Jordnötssmöret får också stå, även om jag säkert överskrider "bör konsumeras inom tre månader efter öppning"-gränsen.
Det är lite kinkigare med osten. Kommer jag att mötas av ett grönluddigt monster om jag låter den vara kvar, eller måste jag ta den med mig?
Det påbörjade jästpaketet får forsätta sitt liv i Umeå, förutsatt att det överlever resan från Östersund via Örnsköldsvik, kanske i ny form som knäckebröd.
All frukt som jag plockade på mig från helgkursen har jag inte hunnit äta upp, och risken finns att den inte är så glad om en månad...
Hittade en bortglömd pestoburk i ett hörn i kylskåpet. Den var ljusgrön. Pesto ska vara mörkgrön...

Hur ska man veta vad för/hur mycket kläder man ska ta med sig? Kommer det plötsligt att bli smällkallt så att jag behöver min vinterjacka, eller räcker det med höstjackan som jag klarat mig med i stort sett hela tiden fram tills nu? Om jag tar med mig två tjockare tröjor, så har jag väl nån hemma också... Måste ju tänka på hur mycket plats jag har i väskan också... Ska få plats med datorn, klarinetten, två par skor och kartongen med mammas julklapp. Bland annat...

Det är mycket en ska tänka på. Det här blev fullkomligt ointressant. Ursäkta. (Tänka sig att du höll ut hela vägen hit! Duktigt!)

Kommentarer

Postat av: Maria!

Publicerad 2008-12-21 13:41:49

Ankianka, vet du inte att de kläder man inte får plats med i väskan lånar man sedan av mamma? Eller så åker man och köper... just nu är jag på jakt efter en finfin julkjol som passar till min röda sidenskjorta. Men resten kan man låna av mamma! Miiiih! Gissa vem jag träffade igår förresten? ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela