annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

jul(o)stämning

Publicerad 2008-12-24 19:14:20 i Allmänt,

Julafton började med att min E-sträng inte vill sammarbeta. Varför kunde jag inte nöja mig med att det var ostämt, men i alla fall lika mycket ostämt? Nu kan jag ju inte ens spela på fioleländet. God jul, verkligen...
Jag blir allt mer säker på att min fiol har en osund inverkan på mitt humör... Jag borde kanske inte bry mig så mycket. Och kanske inse att fiolen inte har tankar eller känslor...

Huvudvärk nr 2 beror på SJ. VARFÖR annonserar man ut en resa som inte finns? Som SJ-prio hade jag kunnat åka till Östersund från Hestra för 50 kronor. Jatack. "Biljettypen är slutsåld". Ja, men TA BORT DEN DÅ!!
Efter lite stånk och stön över att behöva boka en nattågsbiljett a la 530 (det är ganska mycket mer än 50...) istället, försökte jag gå vidare på SJ:s hemsida. "Tillfälligt fel". GAH! Jag tror att jag cyklar tillbaka istället! Om det inte vore för att min cykel står nere i förrådet på internatet. Pust. God jul, verkligen...

Julafton firas utanför stan, i Varmvattnet (byn har fått namnet efter en sjö, som motsägelsefullt nog är frusen...). Alldeles för många skumtomtar trängs i magen, men jag känner på  mig att det ändå kommer att bli åtminstone en till.

Midnattsmässa i stan senare. Förhoppningsvis ett lugnt avslut på denna julafton då jag hunnit vara sur flera gånger om (jag känner mig så tonåringsaktig...)


Nu kom tomten. En gång till.

Kommentarer

Postat av: Maria!

Publicerad 2008-12-26 21:30:41

Staaaaaaaaaaackars lilla Anki. Kan inte påstå att min julafton var så mycket roligare... jag förstår mig inte på min släkt. Nåja. Du ringde aldrig tillbaka :( Jag ringde dig, men det tutande upptaget! Snyft... vill träffa min lilla anka!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela