annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

Köldgrader!

Publicerad 2008-12-09 17:29:06 i Allmänt,

Det är kallt ute!!
Imorse var det -19 i Trångsviken, som ligger ca 2 mil från Ås, och det kan säkert vara något liknande nu!
På min joggingrunda blev jag nästan kallare än om jag hade suttit still inomhus... Svetten rann ner i ansiktet och frös till is på kinderna och under näsan, händerna var kalla som isglass och låren kändes bortdomnade!
Imorse vaknade jag med sprucken underläpp, också det ett säkert vintertecken. Nu är det jag som tar fram vinterjackan!
 
Jag kan inte minnas när jag senast upplevde en sån här vacker vinter (jag misstänker att jag upprepar mig ganska mycket?)! Det är helt magiskt; snön i träden, istappar på gatlyktorna... I eftermiddags satt vi nere i köket och drack te och såg storsjön mellan träden medan det mörknade, och det var så galet vackert. Morgonen och skymningen, det är nästan magiskt. Jag lever i ett vykort!


(Tre inlägg på en dag, inte illa..!)

Kommentarer

Postat av: Maria!

Publicerad 2008-12-10 13:33:29

Haha, vi har också snö nu... men det verkar som den redan håller på att regna bort. Blötsnö är klabbigt ^^

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela