annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

folk on

Publicerad 2008-12-06 22:54:56 i Allmänt,

Folkmusikhelgkurs nummer 2, andra dagen, börjar lida mot sitt slut. Idag har jag haft ont på många ställen. I huvudet för att det är ansträngande att spela så många i grupp och försöka lära sig en ny låt (fiol är verkligen ett hemskt instrument tills man lärt sig låten), i ryggen för allt spelande, och så i magen på grund av all mat. Precis som för två veckor sedan verkar hälften av syftet med den här kursen vara att äta sig medvetslös. Men, man ska kanske passa på nu... Innehållet i mitt kylskåp erbjuder inte några högklassiga middagar... Ost, sylt, morötter... möglig pesto och möglig kryddost...  Spännande! Tur att jag gillar gröt.

I onsdags åkte vi iväg med Birkabussen för att gå på konsert med Hoven Droven (där två av våra lärare spelar) i Duveveds kyrka. Elva mil enkel resa, och det snöade hela tiden... Men bra var det!
På torsdagen (4/12) bjöd vi på folkmusikkursen på lite riktigt musik på kulturmötet. Det kan ju inte vara jazz hela tiden! Trots några småfel (och att min E-sträng  gick av under genrepet) blev det en riktigt lyckad konsert. Mina kompisar spelar så bra, det är inte utan att jag blev lite stolt!

Vintern i Jämtland är vacker. Mer snö på några dagar än vad vi fick totalt i Gislaved under hela vintern.
Jag börjar känna mig mer och mer hemma här. Jag har på skoj funderat på att söka samma kurs som jag läser i år en gång till, dels för att det är så kul att spela, men dels för att jag inte vill lämna allt; trevliga klasskompisar och lärare. Dock inser jag att ett nytt år skulle innebära nya människor, och att det antagligen inte skulle bli lättare att åka då... Har jag alltid lidit av separationsångest?

För att sammanfatta det hela, så har veckan varit väldigt trevlig. Mitt största bekymmer för tillfället är var jag kan få tag på en ny A-sträng billigast, och hur jag får den gamla att hålla tills dess. Lyxproblem..?!

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2008-12-08 18:44:14

Hej Anki. Jag skickade nyss ut ett sms till klassen om att vi kanske kan hitta på något på nyår. Har inte ditt nummer så jag meddelar det här istället. :) Fundera på det och hör av dig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela