annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

vinterpromenad

Publicerad 2008-12-18 14:19:33 i Allmänt,

Nu är det jullov minsann. Dock känner jag inte alls för att åka härifrån. Sedan höstlovet är inte Hemma normen på samma sätt längre. Och att jag inte har träffat mamma sedan dess känns inte heller som något problem. Det är nog positivt. Det kan ju vara dags att bryta sig loss lite... Jag har också börjat titta efter en ny folkis. Just nu ligger Malung i topp... Vi får se vad som händer.

Julavslutningen bjöd på det tråkigaste rektorstal jag någonsin hört. Det var som att han pratade på för att han väntade på att de som skulle komma efter honom skulle börja, medan de väntade på att han skulle sluta prata så att de kunde ta vid. Suck.. Musiken höjde det hela, dock kan man fråga sig varför jazzeleverna spelar folkmusik, när det finns ett helt gäng som går på skolan just för att få spela folkmusik. Säkert bara för att vi inte är en "riktig" musiklinje. Snudd på diskriminering.

Efteråt gick jag och Hanna på en långpromenad och vidgade våra vyer här i Ås. Eventuellt trampade vi sönder ett skidspår också, det är svårt att veta. Mysigt var det i alla fall.

Planerna för eftermiddagen är att se alla missade avsnitt ur julkalendern, städa, stryka och sticka. Hej hopp. Är det jullov så är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela