annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

det finns hopp för mig (?)

Publicerad 2008-11-20 16:55:59 i Allmänt,

Igår kväll var det löljligt vackert i Ås. Snön föll långsamt, och det enda som störde tystnaden var Hemglassbilens eko över Storsjön. Jag såg min egen skugga utan att få hjärtattack (helt säker var jag dock inte, eftersom jag fick hjärtklappning varje gång jag halkade...).
Eftermiddagen spenderades inne i Östersund, på jakt efter en julstjärna att hänga i mitt fönster, men jag hittade ingen som tilltalade mig tillräckligt för att jag skulle vilja slänga mina slantar på den. Vid ett tillfälle höll jag dock på att köpa en jättefin stjärna som satt på en pinne som ska stickas ner i en blomkruka (förslagsvis). Medan jag stod i kassakön och tänkte "åh,vad fin den här kommer att bli till mina växter" insåg jag att den var alldeles för lång. Sinnesnärvaro, det är bra att ha. Hej då stjärnan. Istället hittade jag ett par örhängen, som jag efter viss tvekan köpte. Det var visserligen inte det jag var ute efter, men jag tänkte "God jul" och slog till. Dock var det inte tillräckligt mycket "God jul" för en fin ljuslykta på Indiska. Jag kastade långa blickar efter den hela vägen ut.
Varje gång jag är i affärer (läs klädaffärer) undrar jag om det är mig eller kläderna/affären det är fel på. Jag är värdelös på att köpa kläder, istället hittar jag massor med prylar jag vill ha. Det är kanske mitt öde... Att bli en nudist, i ett överpyntat hus...
Heja..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela