annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

I väntans tider

Publicerad 2008-11-30 22:28:45 i Allmänt,

Idag är det första advent, tillika 30 november, vilket innebär att det är 1 december imorgon. Julkalendern börjar!! I år är det Anders och Måns som står för festligheterna... HÖGA förväntningar!

Sedan i fredags eftermiddag befinner jag mig i Vinäs och blir bortskämd av mina fastrar (behöver du det här, vill du ha ett paket russin, här får du, ta med det här, jo men det går väl åt osv. Jag hoppas att bror får barn nån gång så att jag kan återgälda alla "bra att ha"-påsar.)
I eftermiddag spankulerade vi runt nere på Mora för att spana in den så kallade julskyltningen. Klent. De måste ha blivit ett missförstånd nånstans, det var ju knappt nån skyltning att tala om...
Jag köpte en tunika som var jättefin- tills jag tog på mig den (varför köpte jag den då kan man undra. Bra fråga. Jag hoppades kanske att den skulle se annorlunda ut i vår spegel hemma.).  Den är helt okej framifrån (och den är verkligen fin på galgen), men från sidan ser jag ut som en gravid pingvin. Eftersom jag inte känner mig helt bekväm i det ska jag lämna tillbaka den imorgon. Ytterligare en gång har jag fått det bevisat för mig att jag inte är gjord för kläder (men vi var inne i en sån där härlig prylbutik där man måste klämma och känna och vända på allting, och som jag lätt hade kunnat plocka med mig hur mycket saker som helst.).

Här känns det som om jag skulle ha avslutat med något käckt. Inspirationen tryter dock, så det blir inte bättre än så här... Vilken tur att det är min blogg.. ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela