annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

Lera eller älgar?

Publicerad 2008-11-26 10:29:41 i Allmänt,

Idag regnade när jag vaknade, och bergen bortanför Storsjön syntes inte ens bakom de jämgrå molnen. Nu, några timmar senare, skiner solen. Vädret i Ås är verkligen konstigt. Eller är omväxlande kanske ett bättre ord?

För tillfället har jag egentligen keramik, men jag har inte riktigt orkat ta mig i kragen och gå dit. Ett sällsynt skolktillfälle att lägga till den ganska magra listan...
Istället för att kladda med lera har jag stickat klart en tämligen ful älgmössa. (Misstolka mig rätt, det är en mössa med älgmönster, inte en mössa för älgar) Jag provade den, och den är verkligen inte smickrande på något sätt. Att det här dessutom är en sån där dag när man undrar vad ens föräldrar gjort för ont för att bestraffas med ett barn med ett utseende som ens eget gjorde inte saken bättre. Jag ska försöka kränga iväg mössan till nån i julklapp, jag kan bara inte komma på vem som skulle kunna tänkas vilja ha den. Min amerikanska vän kanske? I värsta fall får den fungera som tehuva...

Ytterligare en sak man kan göra istället för att gå till sin lektion är att titta på gamla bilder, bli lite nostalgisk. Jag tittade igenom bilderna från studenten och blev nästan lite gråtmild. Fina klassen. Helt klart den bästa genom tiderna!
Ögnade igenom några bilder från sensommaren/tidig höst också, på min nya klass. Galet vad jag kommer att sakna dem! Tur för mig att det inte är förrän i maj vi slutar (vilket betyder att klumpen i halsen kommer att dyka upp nån gång i slutet av januari... Avsked är inte min grej.)
På det stora hela har jag kommit på att jag är väldigt välsignad med trevliga människor! Jag borde kanske pallra mig iväg till keramiken och träffa några av dem...



Älgmössa (för människor)

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2008-11-26 20:16:39

MITT huvud fryser! Julklapp julklapp! Snälla?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela