annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

paranoid? javisst! del 2

Publicerad 2008-11-18 21:56:29 i Allmänt,

Jag har egentligen aldrig räknat mig själv till det lättskrämda släktet, men jag måste nog börja tänka om. Den senaste veckan har jag (pinsamt nog) blivit skrämd av min egen skugga så många gånger att jag tappat räkningen!
Oftast är det när jag är ute och joggar, som idag till exempel. Som om mitt hjärta inte slog tillräckligt fort ändå på grund av en mycket seg uppförsbacke, men så hann de hoppa över ett slag också när det plötsligt  från ingenstans dyker upp en mörk, läskig gestalt  precis bakom mig! Och jag känner mig lika fånig varje gång jag upptäcker att det bara är jag. (Fast ikväll var det faktiskt riktigt läskigt! En helt svart figur som hoppade ut ur en häck och kom rakt emot mig... Eller ja... Det hade kunnat vara det, om det inte varit jag).
Ja, hujeda mig (som de säger i Katthult), nån dag kommer jag väl att ge mig själv en hjärtattack. Skygglappar kanske är lösningen?

Kommentarer

Postat av: Maria!

Publicerad 2008-11-18 22:17:46

Jag känner igen det där. Det finns massa småhål i vägen och jag vet inte hur många gånger jag har ryckt till för att jag tror hålet är en spindel :P Det hjälper inte heller att det ibland är en spindel. Jag har slagit ihjäl fler spindlar här än vad jag har gjort de senaste åren hemma! BAAAH!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela