annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

I fäders spår för framtids segrar

Publicerad 2009-04-16 22:00:53 i Allmänt,

Idag fick jag ett mail med frågan "hur är Mora?". Bra fråga... Mora är väl som Mora är mest... Att komma hit är både avkopplande och jobbigt. På nåt sätt dras alla mina sämsta sidor fram, och jag är inte alls den jag vill eller brukar vara.
Samtalstonen i den här familjen kan vara väldigt kort, otålig och snäsig, i alla fall när pappa och mathias också är här, vilket gör att jag blir precis likadan. Att vara medveten om att man är otrevlig är inte ett dugg kul, men ändå blir det så att man snäser tillbaka, trots att det inte gör saken bättre.
Mina matvanor måste vara ett mardröms-scenario för tandläkare, men inte heller detta orkar jag bry mig om riktigt på riktigt, eftersom jag inte är här några längre perioder. Dock märker jag att jag egentligen inte mår riktigt bra av att äta så mycket socker heller, men ja... Kroppen bryts väl inte ned alldeles av en veckas frosseri.
Jag blir bortskämd så till den milda grad av mina fastrar, nästan så att jag kände mig skyldig igår när vi hankade runt i stans diverse klädaffärer, och jag inte hittade nåt som faster 2 kunde få köpa till mig. "Och det blev visst ingen bra-att-ha.påse den här gången" urskuldade hon sig. Isället plockade hon fram ett paket fetaost, te, en termos och 300 kronor (ur en påse, så hallå?!). Detta efter att tidigare under dagen hjälpt mig att sy ett kuddfodral ( det bör nämnas att det hade blivit katastrof om jag försökt själv, samt att jag faktiskt betalat kudden alldeles själv), och igår bjöd mig på fika. Nja, men en sån där liten bra-att-ha-påse hade jag nog hellre...

Jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst med att lista upp saker med Mora (eller kanske snarare min familj som bor i Mora) som är konstiga, men just nu är jag strängeligen upptagen. Jag stirrar mig dum på min mobil för att inte missa ett sms... Det är den här våren som spökar igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela