annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

men jag är inte dum på riktigt...

Publicerad 2009-04-20 18:28:29 i Allmänt,

I ett tillstånd av tillfällig sinnesförvirring skrev jag på min ansökan till Sjöviks folkhögskola att jag har gått i grundskolan 12 år. Plus gymnasiet 3 år, och ett år på folkis. Dock uppmärksammade jag inte detta förrän ungefär ett dygn senare, när kuvertet med ansökningspappren och jag befann oss på många mils avstånd från varandra. Jag ringde till och med till mamma, som kunde bekräfta att grundskolan bara är nio år. Rackarns..!
Jag berättade om detta lilla missöde för min käre lärare idag, och hans rektion gör att felskrivningen nästan är värt det. Skrattet kom bubblande, lite försiktigt sådär i början, för att sedan, när han insåg att jag då förutom mina 12 år på grundskolan gått tre år på gymnasiet, svämma över och förvandlas till ett fnissanfall (jag tror till och med att jag skymtade en liten skrattår också...) och tomatkulör i ansiktet. Det är ju alltid kul när man lyckas glädja andra (och min lärare tyckte att det var ju hedersvärt att jag lyckades ta mig genom gymnasiestudierna trots allt, då man skulle kunna tro att jag har lite svårt för mig. tack, tack).
Nu hoppas jag bara att de på Sjövik kan räkna bättre än vad jag kan, och lägga ihop mina födelsedata med slutbetyget, och komma fram till att det bara rör sig om ett nesligt tankefel. Det vore synd om jag blir petad för något så retligt. Jag menar, jag är ju inte dum på riktigt (även om man kan undra ibland...)

(Om någon är intresserad, kan jag ju nämna att ovan nämnda lärare även sa att jag var grym (dock innan min lilla anekdot), och inte borde vara rädd för varken ansökningsprov eller Malung. Pah, där fick sig Jante ett slag i magen.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela