annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

tick tack...

Publicerad 2009-04-14 00:21:35 i Allmänt,

Sååå... Kusins bröllopshäfte ligger nu och väntar i inkorgen hos Martin på Skilltryck. Martin, som antagligen inte har en aning om att han offrat sin nattsömn för att få mig med flera, att ligga till sängs istället för att vara ute och ränna på "olagliga" poseikvällar efter nattens inbrott på Steningelägret. (lång mening där...) För övrigt förtjänar han ett fång med dagens rosor eller liknande, för det känns som om mitt förvirrande mailande inte är hur de tar upp sina beställningar till vardags. Kanske har han ödmjukats efter alla nattvak med ficklampa och hormonstinna ungdomar på läger? Eller så är han bara en schysst person.
Hiskeligt vad tiden går snabbt i alla fall. Puh...!

Imorgon styr jag och faster kosan mot Gävle, Valbo och IKEA. Jag är en sådan nörd. Förhoppningsvis hittar jag nya vårskor också, så att min nördighet inte stärks ytterligare av mina älskade och limmade ballerina, som flärpar igen... (Risken finns för att flärpar inte är ett vedertaget verb, men jag hoppas att ni, mina två trogna läsare, fattar vad jag menar. Annars är jag inte längre än ett samtal bort.)


Precis som vanligt går mina försök att leva sunt åt skogen när jag kommer till Vinäs. Alltid. Tur att jag aldrig är här mer än en vecka i taget, annars hade jag nog fått uppdatera min garderob till storlek större. Och jag som ska komma i klänningen på kusins bröllop. Tänk om man på allvar skulle försöka börja idka självdiciplin? Tur att det blir nästan en vecka på Birka i alla fall. Mitt skafferi erbjuder inte samma sorts utsvävningar som fasters. Jag menar, hur ofta frossar man i knäckebröd?

Jag känner att jag kanske var lite otydlig i första stycket. Vad jag menar är, att det känns lite märkligt att jag vet vem han är, men att han inte har koll på mig(han skulle kanske känna igen mig om vi sågs, men det ska vi ju inte).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela