annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

även jag har svängt mina lurviga

Publicerad 2009-02-15 02:33:20 i Allmänt,

Jag borde verkligen gå och lägga mig, men jag är så hög av lycka! Jag har haft en supertrevligunderbarfantastisk kväll!
Folkmusikkursen var verkligen helt okej, men lite mer laid back än vanligt, och trots att jag anträngde mig till det yttersta (nästan), lyckades jag hamna i paltkoma efter all god mat som dagen inneburit.
Ja, helgkursen i all ära, men World Rythm Fest var i en klass för sig! Jag har umgåtts med trevligt folk, lyssnat på bra musik, dansat polska och släppt loss och dansat som folk gör mest (utanför folkmusik och -dansbubblan som jag befinner mig i), pratat med mina mer eller mindre fulla lärare (dock lyckades vi inte lura någon av dem till att bjuda på en runda i baren eller ha efterfest hemma hos sig), och skrattat, skrattat, skrattat! I kväll (i natt? klockan är ju trots allt halv tre) känner jag mig så levande! Jag förstår inte hur folk kan behöva alkohol för att släppa loss och ha kul! Själv blir jag uppåt och flamsig bara av stämningen, men har ändå kvar kontrollen. Det måste ju vara det ultimata.
Guldstjärna till mig förresten, som faktiskt dansat flera gånger det senaste året. Jag som var stel som en pinne för mindre än ett år sedan, och ungefär lika spännande som en salt pinne utan salt.

Nu ska jag vara den där irriterande personen som spolar i kranen sent på natten när man vill sova, och borsta tänderna innan jag kryper till kojs. Frukost om fem timmar, sedan fortsättningen på helgkursen. Heja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela