annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

vårlängtan

Publicerad 2009-02-18 09:47:45 i Allmänt,

Just nu faller snön mot marken här i Ås. Jag vill inte har mer snö. Jag kan tänka mig att ha kvar den snö som redan finns ett tag till, men inte mer! Nu räcker det! Anki har talat, punkt slut!

Min förkylning håller tyvärr i sig, ena sekunden är näsan igentäppt, för att nästa sekund rinna till likt Niagarafallen (hur mår ditt snor idag?). Detta trots att jag tagit det lugnt med träningen, och de gånger jag faktiskt tränat kompenserat detta med sömn och långa varma duschar efteråt, precis lagom länge för att man ska få lite dåligt miljösamvete.

Faster bjöd ner mig till Mora i helgen.
"Jag tänkte att vi kunde åka Tjejvasan. Ja, med bil alltså. Så slipper man tänka på vallning och sånt."
Låter helt klart som ett mycket smidigare alternativ. Synd bara att jag ska till Umeå i helgen. Jag får uppsöka min faders hemstad senare. Jag har ändå inte plats i frysen nu, men klassen verkar ju uppskatta när jag kommer dragandes med fastrarnas bakverk.

Snart dags att knalla iväg till veckans love-to-hate-lektion. Nej, jag har inga idéer om vad jag vill göra. Inte den här veckan heller. Sticka kanske? En vante alltså, inte därifrån (även om det onekligen är ett mycket lockande alternativ...)

Suck. Och det snöar fortfarande. Och min förkylning verkar ha gått in i något slags diplomatiskt stadie, där det rinner ur ena näsborren, och är täppt i den andra.

Näsborre... Vad är det för ord egentligen..?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela