annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

meningsfull sysselsättning...

Publicerad 2009-01-02 23:04:16 i Allmänt,

Jag vet inte riktigt vart den här dagen tog vägen... Jag gick upp och åt frukost runt tio, och gick sedan till mormor och åt lunch. Det inkluderade en rundvandring i hela huset där mormor berättade om varenda liten virkad duk, bonad och kudde. Vem som hade gjort den och när, (och om den såg annorlunda ut nu, hur det gick till och varför). Jag kommer inte ihåg ett skvatt av vilken tant i vilken stad som lämnade vilken duk när. Men jag är lika lycklig för det...

Efter att ha duschat och bytt om efter en joggingrunda satte jag mig i soffan med några tidningar, en bok och TV:n som sällskap. Då var klockan halv fem... Där blev jag sittande tills ungefär för en halvtimme sedan... Jag har alltså bara suttit bort större delen av dagen..? Känns lite märkligt...



Efter jobbet på nyårsafton kom Maria och hämtade mig, och jag väntade in tolvslaget med att bli spådd i tenn (enligt maria kommer mitt 2009 att innehålla kärlek, pengar och nåt mer som jag har glömt...), äta glass och se på "Den lilla sjöjungfrun". På självaste tolvslaget anammade vi den spanska traditionen att försöka hinna äta en vindruva per slag. Jag har aldrig kännt mig så vacker som när jag på det tolfte slaget pressade in de återstående tre druvorna, och sedan önskade folk gott nytt år i sann hamster-anda.

När jag var klar att gå och lägga mig runt halv tre, börjar plötsligt "Summernights" från "Grease" att dunka från andra sidan betonväggen som ger sken av att skilja oss åt från grannarna... Jag funderade på att ställa klockan på sju, och gå upp och börja "spela" klarinett (sist lät det ungefär som en döende trana...), men eftersom jag är väldigt snäll och väluppfostrad lät jag bli. Dagens goda gärning så att säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela