annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

jag håller mig till det fantasilösa temat idag.

Publicerad 2009-01-26 22:58:24 i Allmänt,

De bara öser över mig för tillfället! Jag pratar om i-landsproblemen, naturligtvis!

Jag har en tandkräm som är skitäcklig, men jag är för snål för att köpa en ny. Dessutom smakar min nya tandborste plast.
Det var en konstig eftersmak när jag drack vatten, eftersom vi var tvugna att välja mellan att diska med flytande tvål eller grönsåpa i helgen (men nu är diskmedelsförråden påfyllda som tur är).*
Det var halt när jag var ute och joggade, så där som det kan bli när det är plogat.


*Kom att tänka på en sak i detta nu... Är diskmedlet smaklöst, eller är vi så vana vid en liten diskmedelseftersmak att vi inte känner den längre? Om det nu inte blir nån smak av diskmedlet, varför är det då parfymerat? För att det ska lukta gott den lilla stund man diskar? Tämligen meningslöst egentligen.


Idag halkade jag två gånger, med ungefär en och en halv timmes mellanrum. På samma övergångsställe. Man kan ju tänka att jag borde ha varit lite mer uppmärksam andra gången, men inte. Istället flaxade jag hej vilt med armarna och koncentrerade mig på att inte ramla (ont i handen idag efter gårdagens vurpa).
Efteråt funderade jag på vad jag skulle göra om jag ramlade och bröt handen. Det är trots allt inte särskilt otroligt, jag menar, det är riktigt halt på sina ställen, och jag är ute och flänger ganska ofta.
Vilken hand skulle vara bäst att bryta, om man ska försöka lägga upp nån slags taktik? Eller snarare, vilken skulle vara värst? Båda fyller ju sin funktion liksom... Högerhanden utför ju det mesta jobbet, skriva, knyta skosnören, you name it. Men med vänsterhanden spelar jag ju fiol... Det vore lättare att spela med en bruten högerhand, och man kan ju skaffa kardborreband, och skriva på datorn... Så får det nog bli. Nästa gång jag ramlar ska jag försöka ta emot mig med högerhanden, så att det är den som eventuellt ryker.

Det bästa vore kanske att skaffa ett par broddar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela