annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

livets nödtorft, Nesser och en kopp te!

Publicerad 2009-06-26 19:43:02 i Allmänt,

Idag åkte jag iväg och hämtade ett bokpaket, innehållande bland annat Håkan Nessers sista bok i Barbarotti-serien. Mmm..! Tursamt nog är jag ledig hela helgen och på måndag, vilket betyder att det är som bäddat för en massa läsning! Det sysselsätter även min hjärna en liten stund, så att jag tänker på något annat än när sorken min kommer hit på torsdag (vem försöker jag lura egentligen? De tankarna surrar på i bakgrunden mest hela tiden, oavsett vad jag gör...).

Idag var onekligen en stillsam dag på jobbet, det känns som om jag fick betalt för att bara... tja, koka gröt (det går så mycket fortare om man bara sätter på plattan!), sitta ute i solen och vakta så att ingen av de boende fick för sig att stappla iväg utan rullator och plocka disk. Gratis mat har jag ju på jobbet också.
Jag antar att sådana här dagar behövs för att man ska orka med de där dagarna när alla bestämmer sig för att de ska hem NU, bajsa på sig och lyckas smeta ner det i hela badrummet och på sig själva, inte äta maten som serveras, rymma, trilla och slå sig, vägra att ta medicinen (skyll dig själv tänker jag då, vänligt nog, det är inte jag som har ont) och göra oönskade och otrevliga närmanden på personalen. Gärna allt på samma kväll för att vi som jobbar verkligen ska få göra rätt för våra slantar.
Men som sagt, inget mer av det nu förrän på tisdag, och med torsdagen i sikte bör jag kunna överleva det mesta av ovan nämnda äventyr.

Hejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela