annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

Klassiker?

Publicerad 2009-03-29 12:30:54 i Allmänt,

Jag brukar ha hyffsat bra koll på saker och ting, har och större delen av min skolgång varit den som tagit hand om papper som ska sparas och sådana saker. Dock svek mitt sinne för ordning mig imorse.
Jag sov ovanligt länge (somnade om klockan 6, och sov fram till kvart över nio! Sensation!!). Jag bestämde mig för att gå till kyrkan, och skyndade mig med påklädning hela baletten, och hastade iväg till bussen. Som inte kom. "Illa" tyckte jag. En kvart är ändå en ganska betydande försening...
Som tur var hade jag min (iofs ganska tråkiga) bok med mig, och medan jag stod där och läste gick plötsligt Hanna förbi. "Jo, men jag kan vänta lite med dig". Så stod vi där i två minuter ungefär, och jag konstaterade att det är ju en helt vanlig söndag, ingen helgdag.
"Men du har ställt om klockan till sommartid?"

Doh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela