annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

B2...

Publicerad 2009-05-27 21:30:45 i Allmänt,

Ett "klassisk" folkmusiklåt består av två repriser, och man spelar oftast varje del två gånger, alltså AABB. När man talar om dessa repriser kallar man dem ofta A1, A2 osv.

Livet här på Birka närmar sig slutet med stormsteg, vare sig jag vill det eller inte. Mentalt gör jag allt vad jag kan för att krampaktigt hålla kvar i allt det som är min vardag. Sommarlov, visst, jättekul, men hur ska jag överleva utan min klass? Vem ska kalla mig Superlame? Med vem ska jag säga "eller GÖR det det?" Vem ska spela mandola när jag vill planka Frifot-låtar, och vilka ska få mig att bli rusig av lycka över att få finnas till en helt vanlig, trist onsdagseftermiddag? Allra käraste, finaste klassen! Ni har fått mig så lycklig det här läsåret!

Jag har packat ihop mina pinaler i resväskor, vars förvaringspotential jag hoppas välsignas ytterligare till på fredag. Jag håller som bäst på att sopa golv och torka hyllor. Väggarna är kala och opersonliga, och det är skolans intetsägande gardiner som hänger i fönstret.  Det enda som egentligen kommer att påminna om mig är stearinfläcken som jag lyckats åstadkomma bakom elementet.
Onsdag idag. Avslutning på fredag. Vare sig jag vill eller inte, så är vi onekligen inne och spelar på B2...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela