annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

sånt man blir lycklig av

Publicerad 2009-05-16 19:41:37 i Allmänt,

Bloggengagemanget är ganska lågt just nu... Finns mer spännande saker att tänka på. Och tro mig, det gör jag :P
Tänkte dock uppdatera med en liten lista. Det sägs ju att det är de små sakerna som gör det, så här kommer en förteckning över saker som lyfter min tillvaro.

* Min nya väska. Jag som tidigare varit en stor förespråkare för rejält tilltagna handväskor, har nu fallit för modetrenden och skaffat mig en liten väska i skinnimitation. Och vi trivs så bra tillsammans. Löv att först sajt.

* Kramar. Man borde kramas mer! Förutsatt att det är en ärlig och varm kram.

* Rostade kikärtor. Mums! Man kan till och med inbilla sig att det är nyttigt, och ta några till.

*Komplimanger. Trevligt både att få och ge. Alltid uppmuntrande att nån är snäll mot en, och det känns bra i magen att vara snäll också.

*Grovt bröd. Jag skulle lätt kunna leva på mackor lääänge.

*Sol och värme. Jag är helt enkelt inte byggd för att frysa.

Till listan bör även tilläggas: Vänner, musik, min kudde, kärlek, te, våren, mjukisbyxor, keso, fiolen, choklad, bra böcker, glädje

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela