annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

suck

Publicerad 2009-05-02 22:38:53 i Allmänt,

Ikväll är jag otålig, rastlös och uttråkad. Inte riktigt hungrig, men inte riktigt mätt heller... Sugen... Försöker kroppen säga att jag inte ätit lika mycket socker idag, som de senaste två veckorna? Den kan få ropa, någon gång måste den dåliga trenden brytas.

Ikväll tycker jag inte om att jag har en förmåga att tänka sönder och överanalysera saker. "Notera- släpp" har aldrig varit min stil riktigt. Jag är mycket bättre på att gå in på saker på djupet, värdera ögonkast och bryta ner samtal till stavelser för att hitta eventuella dolda budskap. Att jag sen aldrig lär mig att mina analyser oftast är felaktiga verkar inte ha någon betydelse för min analytiska del av hjärnan. Ikväll är det dessutom så illa att jag analyserar saker som inte ens har hänt. Jag borde kanske satsa på att gå och lägga mig hyffsat tidigt istället?

Nu har jag inventerat i mina garderober och lådor, och gjort en lista över allt som kan skickas med faster och magasineras i Vinäs över sommaren. Mitt liv som jämtlänning börjar sannerligen lida mot sitt slut, och de sista veckorna kommer jag att få tillbringa utan gardiner, matta eller andra småsaker som gör ett rum trevligt att befinna sig i. Jag tror dock att jag kommer att överleva detta utan bestående framtida men.

Jag funderar också på om jag borde komma på nån reservplan för mitt framtida liv, om jag nu inte skulle bli antagen till någon av tänkta folkmusikskolor. Att flytta hem känns inte särskilt lockande, och inte ens som ett alternativ... Jag kanske skulle ta och se om jag hittar nån bibelskola som skulle kunna locka? Synd bara att de flesta skolor redan haft sista ansökningsdatum...

hejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela