annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

hej!

Publicerad 2009-09-04 13:39:16 i Allmänt,

Inom ett dygn tillkännagav sig två (för mig helt oväntade) läsare. Hej på er! Trevligt!

Hanna, tjugo-frågor-metoden är ett väldigt effektivt sätt att få reda på saker, och dessutom är gillar folk i allmänhet att få prata om sig själv. Det är alltså en win-win-situation.
Så alltså, mitt internat... Jag har ingen aning om hur många vi är som bor här. Det hela är ganska förvirrande, för det är två byggnader som sitter ihop, men vi har olika kök, men "mitt" kök och allrum är ändå i det andra huset.
Mitt rum är SÅ mycket större än de som vi hade på Birka. Sätter jag mig mitt i rummet så når jag faktiskt inte till nånting... Och garderoberna, det är ju riktiga garderober, som man får plats med saker i! Och vi har trådlöst internet som FUNKAR, till skillnad från den svajiga uppkopplingen på Birka.
Men, som sagt, Birka hade ändå sina fördelar, och kommer alltid att ha en mycket speciell plats i mitt hjärta!

I min klass är vi fjorton stycken, alla på fiol. Vi är på lite olika nivåer (även på åldersstegen), men det märks inte jättetydligt än. Jag trivs bra med alla, och det är en väldigt öppen stämning (höhöhö) i klassen.

Till våren planerar jag att läsa spanska på Stockholms universitet, om inte Arvid får för sig att dra iväg någon annanstans. I så fall följer jag väl med och kollar upp utbudet av spanskstudier där. Jag är faktiskt riktigt pepp på att ta tag i det igen! :) Jag lär väl återkomma mer till detta så småningom, när det blir lite mer aktuellt.

Hm, that's all for now.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela