annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

vanans makt, del 2

Publicerad 2009-09-03 15:02:06 i Allmänt,

Jag fortsätter att förundras över hur vissa saker verkligen går på ren rutin.
I min korridor har vi två toaletter. Under hela veckan här på i Malung har jag bara använt den högra, därför att låset strulade på den vänstra vid första försöket. Alltså har jag hållt mig till den högra, jag tycker trots allt om att kunna låsa om mig på det så kallade hemlighuset (varför i allsindar heter det så? Det är ju inte särskilt hemligt vad som egentligen sker där inne... Nåja.) Igår noterade jag att jag tog det sista av pappret. "Synd för den som kommer sen" tänkte jag, och sedan "nu får jag snällt konvertera till den vänstra toan istället". Upp med en hand alla ni som tror att jag kom ihåg den sista tanken när det var dags nästa gång... Min första tanke fick jag så att säga in my face...

Det finns en (ganska ovanlig tror jag) sjukdom som gör att en del inte kan se ansikten som en helhet, och därför inte känner igen folk. Jag tror att jag nån gång under det gågna året drabbats av denna sjukdom, fast baklänges. Jag tycker att jag känner igen ALLA, fast jag vet att jag inte kan ha träffat ens hälften förut.
Visst, en del har jag faktiskt sett på stämmor och läger, men det rör sig om kanske 5-6 personer av ca 100! Resten känns alltså bekanta på grund av en så simpel anledning att jag träffade dem igår? Knäppt. Borde man söka för det här innan det går för långt? Tänk om jag flyttar till Stockholm till våren, och tror att varenda kvinna jag möter på stan är min mamma!

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2009-09-04 18:50:50

Haha!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela