annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

återblickar

Publicerad 2010-04-01 22:07:27 i Allmänt,

  Ganska ofta tänker jag "det här ska jag aldrig glömma", men kommer ändå inte undan det faktum att året har 365 dagar, och varje dag är underdelad i 24 timmar som innebär massor med intryck och uppslag till nya minnen. Det mesta glöms bort, och tur är väl det, annars hade det blivit härdsmälta i hjärnan. Andra saker minns man, fast de egentligen inte är av något egentligt värde (är det kanske just därför de koms ihåg? (Kan man säga "koms"?)). En del saker tror man att man glömt, men ploppar oväntat upp igen.
  Idag minns jag vad jag gjorde för precis ett år sedan. Skärtorsdag på Birka. Brutalt påskmiddagsbord (Amandas mat, oh my..!), MYCKET skratt! Jag, Hanna, Erin, Calle och Kristofer bestämde oss för att klä ut oss till påskkärringar och gå runt i bostadsområdet runt skolan och sjunga. Med hucklen, rosiga kinder, kaffepanna, kvastar och Calles mandola gav vi oss ut, och kom tillbaka några timmar senare med godis, pengar, en hel sockerkaka, och en hel massa extra levnadsdagar om det är sant att ett skratt förlänger livet. Ja, galet, om det var någon dag som jag skrattade på Birka, så var det den här!
  Skärtorsdagen var också dagen då min Calle-förälskelse var i sitt esse (för att sedan ta slut ganska brutalt efter påsklovet, av olika anledningar), och jag stod och spanade på honom nere vid stranden från köksfönstret. Senare på kvällen svävade jag hem, rusig av kärlek och förhoppningar, efter att ha fikat med Calle och hans föräldrar. Haha.
  Ja, en del saker och dagar kan spelas upp som en långfilm upp i huvudet. En del saker har som sagt försvunnit helt (jag har inte den blekaste aning om vad jag gjorde dagen före skärtorsdagen för ett år sedan.). Hur som helst bjussar jag på en bild från precis innan vi ger oss ut på äventyr (läs: blir skrattade åt). Platsar inte in på "Top 10 ugliest pictures of Anki". Den listan kan vi fortsätta någon annan gång.

Du som är lite klipsk lägger märke till datumet, och inser att mitt inlägg faller på det. Det är ju inte alls ett år sedan. Men, dock är det skärtorsdag, så jag förhandlar med mig själv och publicerar det nu i alla fall, och kör kanske en favorit i repris på fredag åttedar. Dock ändrar jag mig, och säger att jag har inte den blekaste aning om vad jag gjorde idag för precis ett år sedan.
Så kan det vara.

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-04-01 23:20:38

Ah, jag minns att vi snackade om det här. Härliga tider.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela