annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

om jag inte tittar på boken ser jag den inte, och det som inte syns finns inte, eller hur?

Publicerad 2010-04-07 12:00:17 i Allmänt,

  Huvaligen, det finns så mycket fler saker som jag hellre vill göra än att sitta med grupparbetet om "Ensamhetens labyrint". Att min grupp sitter i Stockholm och arbetar tillsammans, medan jag sitter ensam i pappas lägenhet och snyltar på grannens internet gör mig inte mer peppad precis. Därför skriver jag ett helt meningslöst blogginlägg.

  Jag visade mormor mitt nya körkortskort. Hon skrattade. Då är det illa. Så som sagt, om du någon gång känt dig snygg, gå och ta ett ID-foto, så ska du se att det går över.
 
  Pappas lägenhet är onekligen en källa till fascination, särskilt hans badrumsskåp. Jag förstår inte vad det är med schampo/duschcréme och två tredjedelar av syskonskaran Johansson. En del människor bunkrar konserver inför ett eventuellt utbrytande av ett tredje världskrig, men pappa och faster misstänka att det ska bli sju svåra år rent hygienmässigt. Jag har aldrig sett någon som inhandlar schampo likt min faster, men min ömme fader hamnar nog på en god andraplats. I hans badrumsskåp hittade jag 16 flaskor med schampo/duschcréme (plus tre tomma flaskor). 16!! Sen funderar jag ibland på om det finns något bäst-före-datum på Tigerbalsam, eller om de 17 (förutom de två öppnade burkarna) fortfarande paketerade burkarna håller ett millenium till. Tigerbalsam är ju inte en vardagsprodukt liksom...
  Det sista objektet för min uppriktiga fascination är den bedrövligt slitna handduken. Varför i all sin dar envisas han med att ha kvar den?! Man skulle kunna missta den för ett myggnät upphängt på en krok. Jag har lovat att slänga den när han är på semster i sommar, om den fortfarande är kvar då (vilket jag inte tvivlar på att den är).
 
  Skafferiet och kylskåpet, som jag suckat över många gånger, skulle vi kunna avhandla en annan gång, kanske vid nästa erbarmligt tråkiga skoluppgift. Sådär ja, nu har jag skjutit upp eländet i 20 minuter. Vad ska jag hitta på nu då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela