annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

Asocial och sällskapssjuk

Publicerad 2010-12-10 16:40:02 i Allmänt,

  De senaste dagarna har min hjärna betett sig lite knepigt. Post-PMS eller nåt. Och detta alldeles utan att fråga eller förvarna innan, och jag uppskattar inte när mitt psyke åker berg-och-dal-bana. Dessutom inträffar sånt här alltid olämpligt (okej, det finns kanske inte någon direkt lämplig tid för att känna sig lite nere), till exempel veckan innan de sex avslutningsproven (plus läxorna och historiaarbetet).
  Jag är så hiskeligt trött, tar ungefär tre timmar på mig att öppna skolböckerna och lyssnar inte till mina egna förmaningar. Men väl i skolan, med folk, har jag hemskans trevligt, skrattar, trivs som fisken i vattnet och glömmer bort att det föll en och annan tår igårkväll. Upp och ner alltså... Jag vill inte prata med någon, men jag vill inte vara ensam. (Hace sentido...?)
  Att pluggmotivationen och viljan att lära sig inte går hand i hand är ett faktum som nog aldrig kommer att sluta förvåna mig. Så, istället för att sucka uppgivet över allt som måste tryckas in mellan öronen, ska jag försöka ändra synsätt på det hela. Det handlar inte alls om att prestera* och få bra resultat. Istället ska jag se på det som ett försök till att lära mig någonting.




* "prestera" är en typisk "false friend". Jag vet inte hur många gånger jag av misstag sagt "prestar" i sammanhang när jag pratar om prestationer. På spanska betyder "prestar" att låna. Heja.






Jag beöver ju inte oroa mig för att vara sysslolös i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela