annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

före sin tid

Publicerad 2010-12-17 21:30:31 i Allmänt,

Igår firades studenternas nyårsafton här i Salamanca. Vi lärde känna trevliga spanjorer på Burger King, trängdes med obscent mycket folk på Plaza Mayor, aktade oss för mindre trevliga, uppenbart drogpåverkde spanjorer (jag har nog aldrig sett så stora ögon, och de tittade på mig så att jag kände mig som en skinka bland en flock hungriga lejon..!) som inte förstod att jag inte var särskilt sugen på att kyssa dem så länge de hade för mig obekanta vita tabletter på tungan (jag hade nog inte gjort det i vilket fall, men jag ville verkligen inte ta reda på om det bara var en liten oskyldig flourtablett han knaprade på eller inte). Trots det lilla obehaget så blev det i alla fall en mycket trevlig kväll/natt som jag och Leah (som överger mig på måndag!!!) tillbringade med våra nya trevliga spanska bekantskaper (som förundrades över att vi gick hem så tidigt - kl 04.00)

Tidigare på kvällen hade skolan sin julfest/avslutningsfest, och alla skandinver (inklusive en holländare -"ja, men det är ju nästan samma sak") sjungit och dansat "små grodorna" till allas (utom de medverkandes) stora förtjusning, detta trots att jag försökte förklara att det var helt fel säsong. Nåja, man får väl bjuda på sig själv lite grann.

Och så till det här inläggets viktigaste punkt: Julafton kom tidigt i år!
För några veckor sedan tog jag en liten promenix bort till Lidl, och kom ut med det här:


Från vänster ser vi grovt bröd, bakpulver KESO (!!!!) och knäckebröd (iofs bara som delikatessknäcke, men ändock!). Dessutom spanade jag in en mjölmix med råg! När jag gick ut ur affären var jag villig att ta tillbaka allt dålig jag någonsin sagt om Lidl. Keso liksom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela