annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

Ja, idag är jag verkligen på topp...

Publicerad 2010-12-07 17:29:49 i Allmänt,

  Häromdagen tänkte jag skriva ett inlägg om hur mycket mer förståerligt konjunktivet känns just nu. Vilken tur att det aldrig blev något av det, för i så fall hade jag fått ta tilbaka det och skylla på sinnesförvirring. Just nu känner  jag mig riktigt lockad att ta mig ann pluggandet i bästa Johan Glans-anda: lägga mig i fosterställning på sängen och vagga fram och tillbaka i väntan på att problemen löser sig själva.
  Att jag är dödligt trött gör ju inte saken bättre heller. Idag på lektionerna tränade jag på mina skills som alv (dvs sova med öppna ögon). Dock gjorde mina ständigt återkommande gäspningar mig medveten om att jag inte är annat än en mesig liten människa.
  Idag är dessutom en sån där dag då jag tänker att jag aldrig kommer att lära mig spanska. Lika bra att packa ihop väskan och dra hem på en gång och ägna resten av livet som bajstorkare på Östergården. Party.

Kommentarer

Postat av: Mamma/Barbro

Publicerad 2010-12-07 17:54:48

NO such thing!! (Bajset är alltid brunare på andra sidan staketet!!!)

Postat av: Lovisa

Publicerad 2010-12-10 13:46:07

Vill du att jag ska komma och prata spanska för dig så du har en verklig person (icke-spansk) att jämföra dig med? Så du kan slå bort de där blå dunsterna du har som får dig att tro att du inte kan spanska. Graderingsskalan du sedan ska använda dig av är Lovisa = grym på spanska (åtminstone efter ett par dagar i Barca) - och kom inte och påstå något annat! Sen kan du ju se var du hamnar på skalan.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela