annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

en rubrik hade suttit fint

Publicerad 2010-07-13 18:13:06 i Allmänt,

 Jahapp... Nu har jag bokat en enkelbiljett till Spanien (eller egentligen två, men med Salamanca som slutdestination). Läskigt. Fast fortfarande känns oktober så långt bort att det hela är lite overkligt. Sedan får man en smärre chock kvällen innan man ska åka, när man inser att det faktiskt är PÅ RIKTIGT!
 Anledningen till enkelbiljetten heter lathet/äventyrslusta. Inte snålhet, eftersom jag knappast tjänar på att stanna kvar i Spanien på jullovet, snarare tvärtom. Nej, det är nog latheten som dominerar. Omständigt att åka hem. Istället tänker jag turista lite i landet "Mañana mañana". Kanske Barcelona, kanske Madrid, kanske både och. Who knows. Jag har förstått att de har ett väl fungerande höghastighetstågnät (dagens sammansatta ord), så det ska väl gå att ta sig både hit och dit.
 Nåväl. Nu ska vi inte gå händelserna i förskott. Eventuellt kommer jag inte alls iväg till Spanien... Eller ja. Det beror på om jag hittar någon som kan transportera den glasburk med vätska som riskerar att omvandlas till i denna olidliga hetta (vätska alltså, inte glasburk)! Puh!

Kommentarer

Postat av: Mamma/Barbro

Publicerad 2010-07-13 21:26:23

Pirret i magen är helt naturligt. Det tar nog aldrig slut även om man reser mycket.

(Får man ställa ett par språkfrågor? Händelserna går man väl i f ö r v ä g - pengar och oro kan man ta ut i förskott.

Är lathet lika ok som lättja??)

Postat av: Maria!

Publicerad 2010-07-15 17:40:37

På riktigt är ett så skojigt begrepp. Tror inte att något är på riktigt, på riktigt. Allt är bara uppfattningar...

Alltså ska du, i mitt huvud, inte alls till Spanien utan du ska till Växjö och bo i min garderob och så kan jag ta ut och krama dig när jag vill!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela