annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

Mitt bästa studenttips

Publicerad 2010-03-25 23:28:46 i Allmänt,

  Jaga extrapris och rabattkort, storkok och matlådor, rotfrukter (eller vitkål! Den kommer ALDRIG att ta slut, jag tror den förökar sig!), begagnad kurslitteratur... Visst. Men här kommer mitt allra bästa tips: se till att bo i närheten av generösa släktingar! Gratis mat, bra-att-ha-påsar och ett kuvert. Jag säger då det. Inte illa alls.
  Jag ska tvinga min bror att skaffa barn, så att jag kan återgälda all generositet när de är studenter och uppskattar att leva på någon annans godhet. Pay it forward så att säga. (Om det nu är så att han insisterar på att inte yngla av sig får jag väl hitta några andra studenter att skämma bort. Men jag skulle tycka att det vore trevligt att få vara faster.)








(Mina eventuella egna avkommor då, undrar kanske ni? Men hallå, de får väl lära sig att man inte kan leva på sina föräldrar hela livet!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela