annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

nåt ska man ju vara bra på...

Publicerad 2010-03-26 18:03:39 i Allmänt,

Anna, minns du när vi var mindre och pratade om framtida yrkeskarriärer? Vid något tillfälle kom vi in på att du skulle bli förläggare. Jag vet inte hur stor efterfrågan det finns för sådana på arbetsmarknaden, och helt ärligt vet jag inte längre hur bra du är på att förlägga saker. Så om du känner att det nog inte är ditt kall här i livet längre, så kanske jag kan få ta din plats? De senaste dagarna har fått mig att börja fundera på om inte jag skulle göra mig bra som förläggare trots allt. Plånboken i söndags. Och idag glömde jag min klocka på gymmet (dock upptäckte jag det redan på bussen hem, så den är i tryggt förvar, men ändock!)

Idag har det varit ljummet ute. Och när snön försvinner upptäcker man nya saker. På väg till Lisa finns ett övergångsställe (att vi inte sett skyltarna på hela våren har nog tyvärr med vår dumhetsgrad att göra, snarare än snödjupet).
Trappan vid gymmet är längre än jag trodde.
Vid rondellen Cedersdalsgatan/Valhallavägen finns det blomlökar som sticker upp ur rabatten.

Och för varje kväll som är lite ljusare än den andra gläder sig min själ lite mer. Jag är en sån där typisk vårmänniska, som känner hur jag tinar upp (kanske mest psykiskt, men onekligen fysiskt också) när kvällarna blir långa och ljusa, man bara behöver ett par vantar, och man kan plocka fram sina fina skor igen. Vintern kan väl ha sina fina dagar den med, men den skulle kunna vara hälften så kort! Tacka vet jag när fåglarna börjar sjunga, blommorna smyger fram och det känns som om ögonen öppnas på nytt. Nej, inte är det konstigt att folk blir kära på våren. Jag är precis likadan.

Här hade det passat med en sammanfattning eller slutkläm. Någon sådan har jag inte på lager, så istället nöjer jag mig med att utgjuta mitt missnöje över skit-SJ. Ni är dumma.

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-03-26 19:45:22

Gillar avslutningen. Du började bli så fredagsmysig och Ersnt-ig att lite bitterhet var helt rätt.



Och givetvis minns jag det! Those were the times. Du får btw gärna ta över det kallet. ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela