annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

nördighetens konsekvenser

Publicerad 2010-03-27 20:19:41 i Allmänt,

Jag tycker att det är hemskans kul med ordvitsar, och utsätter ofta min omgivning för sådana av varierande kvalitet.
Jag tycker att det är hemskans kul med internskämt.
Jag är en sån där person som gärna drar skämt lite för långt, fortsätter tills man står farligt nära kanten och riskerar att falla ner i tråkighetsträsket.
Men, ibland går det lite för långt till och med för mig. Jag vet inte om jag någonsin mer kommer att kunna använda mig helt normalt av ordet "koll". Ett tag tänkte jag att jag kanske kunde flytta till någon indianstam i djupaste Amazonas, men insåg att även om jag bodde där och inte talade svenska på 10 år, så skulle jag nog falla tillbaka till där jag var när jag pratade svenska senast så fort jag kom hem igen. Och det känns onekligen som en ganska drastisk åtgärd att emigrera till Amazonas bara för att avdramatisera ett ord. Då vill man ju att det ska funka liksom.
Nåväl, det har ju bara gått ett knappt år. När jag är 30 tycker jag kanske inte att det är kul längre, vid 40 reagerar jag på det, utan att riktigt minnas varför. Om jag har tur blir jag dement.
Om du inte redan är medveten om "koll" säger jag: Var glad för det! Jag tänker inte inviga dig, men det handlar inte om att jag är åpen, jag vill bara inte beröva dig chansen till att leva ett fritt liv.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-03-28 17:31:32

Jag vet inte vad som är så speciellt med "koll"... Men jag tar dig på ditt ord när du säger att jag inte vill veta :)

Så kör vi internskämntet; "Omöjligt! Alla gillar köttbullar!" istället.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela