annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

kollektivtrafik

Publicerad 2010-03-25 22:31:33 i Allmänt,

 Det här med bussar är onekligen ett ganska tacksamt bloggämne.
 Inte visste jag att Fred Flintstone körde buss i Stockholm. Där ser man. Dock såg han sur ut, inget yabadabadoo där inte.
 Sur uppsyn är en mycket vanlig åkomma bland SLs busschaufförer. Jag funderar på att utrusta mig med en sådan här skylt, som jag kan plocka fram om jag stöter på fler.
 
Passa på att spana in bussens vindruta. Ganska stor, inte sant? Hur tänkte personen som skrev skylten "Skym inte förarens sikt"?! Okej, det kan stundvis vara rejält trångt på bussarna, men jag har aldrig, aldrig sett att någon fått sitta i chaufförens knä eller på instrumentbrädan. Men visst, det är väl kanske bättre att vara övertydlig.

Och för att det inte ska bli några sura miner, bilden har jag tagit från sl.se (är lite nöjd över att jag hittade en med 70:an mot Frösundavik. Det är den jag tar från universitetet, om jag inte tar 40:an vill säga.) Mig själv har jag klistrat in från en bild som Anna tog för 2,4 evigheter sedan. Och visst är jag grym på paint? :P

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-03-26 00:06:52

ÄLSKAR BILDEN!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela