annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

Vadå minusgrader? Solen skiner ju, baske mig!

Publicerad 2010-03-17 22:47:06 i Allmänt,

Det uppstår sinnesförvirring i mitt hjärnsystem efter så här många dagar med solsken! Blå himmel med luddiga, vita moln. Fågelkvitter. Jag blickar upp mot skyn och luras till att tro att vintern är över. 
Perfekt vårdag läggs till perfekt vårdag, så vadan denna snö?! Försvinn med dig! Att sista snödrivan till slut smälte bort i början av maj förra året uppe i Östersund, det kan jag ta, men det är mitten av mars i södra Sverige!
Mina fötter längtar efter barfotadagar i ballerinaskor!
Jag har till och med börjat raka benen igen för säsongen, är inte det ett vårtecken om något?! Så lyssna nu på mig, snöelände. I've had it, det räcker.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-03-17 23:45:55

Haha, på smålandsnytt så efterfrågade de bilder på vårtecken, kanske du borde skicka in bild på dina nyrakade ben? :) Jag håller med dig visserligen, det känns som om våren är här i luften... men det är fortfarande massa snö kvar! Men enligt metrologiska termer så är det inte vår än :( Boo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela