annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

A som i A helt enkelt

Publicerad 2010-05-02 23:26:50 i Allmänt,

   Här bjuder jag på mitt hitills bästa pluggtips: Åk till faster (som sover tills det inte längre känns berättigat att hälsa med "god morgon" när hon väl visar sig) i ett regnigt Dalarna, se till att det bara finns ett långsamt skogsmodem till datorn, tråkiga program på TV, och minimalt med umgänge. Jag lovar, du kommer att förvånas över hur mycket du kan få gjort när det helt enkelt inte finns nåt annat att göra.

 Torsdagens redovisning var inte så farlig när den väl redovisades, men nog var jag ganska nervös innan. Nu så här efteråt är det så SKÖNT att ha det överstökat. Dessutom tror jag att jag lyckades med konststycket att prata snabbare, men ändå tydligare än när jag övade framför spegeln hemma. Ja, huvaligen, jag vet inte hur många gånger jag läste eländet för mig själv (trehundrasjuttioelva skulle jag tro), men det gav ju utdelning som tur var. Mycket ödmjukt  och stoiskt stoppade jag ner kommentarspappret/betyget i väskan när resten av gruppen var med, men när jag kom hem dansade jag en liten happy dance, synnerligen (eller sannerligen?) nöjd med mig själv och det A som prydde papperets vänstra hörn. Ajjemän, där satt den!
Jag vet inte riktigt vad det beror på egentligen, men när jag har en bra lärare vill jag verkligen visa mig från min bästa sida och göra bra ifrån mig. Kanske bottnar det bara i något så simpelt som ett uppmärksamhets-/bekräftelsebehov. Nåja. Hela helgen har jag i alla fall gått runt och varit lite nöjd med mig själv. Och som sagt pluggat ordentligt.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-05-03 00:21:13

Men du är ju väldigt duktig, så när du har en bra lärare kanske det helt enkelt är så att du vill ha bekräftelse från någon annan som är väldigt duktig. Det är bra med bekräftelser :) Så ta bara åt dig och njut av tillvaron!

Postat av: Mamma/Barbro

Publicerad 2010-05-03 08:19:31

Jodå, Maria kan nog ha rätt också, eller så är det så att du vill bekräfta att läraren är väldigt duktig genom att visa hur mycket du har lärt dig...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela