annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

En tråkig rubrik är också en rubrik

Publicerad 2010-05-07 17:46:15 i Allmänt,

  Att plugga om Spaniens olika regioner är inte så hemskans spännande, men när jag kom till Malaga plingade en liten minnesklocka. Bilden nedan är tagen i Malaga, som ligger i Andalusien (namnet kommer från al-Andalus, som är det namn som araberna gav området). Det är i huvudsak ett jordbruksområde, ett av Spaniens främsta, och man odlar framför allt sädesslag, oliver och vindruvor (till vinproduktion). På de bevattnade odlingarna hittar man bomull, tobak och sockerbetor. Fisket är icke att förglömma...

  Hm, ja, det står ungefär samma sak om alla regioner (fisket är väl kanske inte dominerande i inlandet, det ska erkännas...). Jag förstår inte hur jag ska komma ihåg det. Suck.

  Men som sagt, bilden nedan är alltså tagen i Malaga, och det blir nästan en liten gårdagens outfit-bild. Det blå-vita som skymtas i urringningen är en klänning som jag hade på mig igår. Dock utan renhorn...



Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-05-08 00:06:08

Gårdagens outfit. <3 Bästa everrrr!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela