annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

Helt överens, nästan

Publicerad 2010-05-11 21:48:55 i Allmänt,

 När jag gick till Lisa ikväll hörde jag en pappa som sa till sitt barn (typ 5): "Det var en förbannat onödig kommentar Viktor."
  Jag kanske överreagerar, men jag tycker inte att det är okej att säga så till sitt barn! Jag tycker att det är dumt av föräldrar att svära inför sina barn, eftersom barnen tar efter sina föräldrars sätt att prata, men okej. Men att svära ( och visst, "förbannat" är väl inte det grövsta man kan säga) till sitt barn! Nån slags gräns får man väl ändå ha?!
  Så ja, jag håller med, men jag vänder mig inte till denne Viktor, utan till hans pappa: Det var onödigt!

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-05-12 23:25:31

Jo, tycker det är riktigt onödigt att svära framför sitt barn... och dessutom, om nu barnet har sagt något onödigt så ska väl inte pappan säga något lika onödigt? Som du sa, monkey see, monkey do...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela