annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

men skärp mig!

Publicerad 2010-05-14 16:19:38 i Allmänt,

Det är sannerligen skillnad på självdiciplin och själdiciplin! Ibland på gymet tänker jag "nej, jag orkar inte, idag kan jag få ta det lite lugnt". Det håller en liten stund, sedan tänker jag "det var då sjutton om jag inte skulle klara av det idag också, det gick ju igår", och så slutar det med att jag tar i lite extra i alla fall och ser i kors av utmattning efteråt (nja, okej, inte alltid).
Tänk om jag haft den självdiciplinen när det gäller pluggandet också! Det är så konstigt egentligen, för jag tycker verkligen att det är intressant, jag älskar spanska, och jag älskar att inse att jag förstår mer och mer och kan uttrycka mig. Och ändå, alldeles för ofta lyser självdiciplinen med sin frånvaro. Både igår och förrgår (fult ord) var totalt värdelösa ur pluggsynpunkt, och om jag inte skärper till mig nu så skulle det här kunna bli tredje dagen gillt. Y eso no me gusta.

För övrigt kan det här inlägget nog aspirera på top ten most boring... Så är det ibland. Ikväll drar jag på släktträff.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-05-14 19:34:18

inte bra. för mig är det precis tvärt om. Jag har inga problem att sätta mig att plugga om jag har mycket att göra, men att träna så... ja, det går inte så bra ;) Förutom att gå ut och gå!

Postat av: Anna

Publicerad 2010-05-15 02:51:19

Disciplin stavas det, om du ville veta. Annars fick du det ändå, men ja, hoppas att det uppskattades.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela