annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

vuxen/tråkig/sund/lat/ordentlig/disciplinerad..?!

Publicerad 2010-05-28 20:57:57 i Allmänt,

 I söndags gick jag ut från affären och gottade mig i tanken på min godispåse. Den innehöll sugarsnaps, färsk sparris och körsbärstomater.
 Igår plockade jag fram resterna från Halfbaked-inköpet, tog ungefär en tesked, och sedan fick jag syn på bananerna i frukskålen. Åh... In med glassen i frysen igen.
 Idag funderade jag på om jag skulle låta lite chokladpudding göra grammatikpluggandet sällskap. Istället blev det en grov fralla med ost och skinka.

Jag är en obotlig receptsamlare, och gärna efterrättsrecept! Ibland tänker jag "huvaligen, jag kommer att bli stor som ett hus" när jag lägger ytterligare ett recept på en mastig kaloribomb till receptsamlingen. Men, det verkar som om jag har någon slags mental spärr. Att fika ensam är inte så roligt. Gott, säkert, men oftast inte värt besväret. Jag köpte ju förvisso Ben&Jerry's-glassen för någon vecka sedan, men annars är jag nog mer småätartypen, som hellre tar en liten chokladbit än ställer mig och bakar en kladdkaka till mig själv. Det känns på nåt sätt mycket mer glupskt att vara helt ensam om den, även om man såklart (eller?!) inte sätter i sig hela på en kväll. How come?

 Men, så veckans händelser: vad ger de för poäng? Vuxen-, tråkighets, lathets- (att inte handla på fredagar i sthlm var något av det första jag lärde mig) eller sundhetspoäng? Hm... Jag tror att jag tar en macka till medan jag funderar. Kanske att jag fixar chokladpudding till morgondagens Områdeskunskapsplugg... Fast iofs har de ju extrapris på honungsmelon på PrisXtra i veckan... :P



(Anna: ser du att jag har stavat rätt till "disciplinerad"? ^^)

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-05-28 21:15:09

Jag noterade! Mycket duktigt. :)

Postat av: Maria

Publicerad 2010-05-28 22:12:12

Maha :P Jag vill se det som sundhetspoäng eftersom jag är likadan :P ser massa recept som verkar goda, men jag äter de aldrig ^^

Postat av: Mamma/Barbro

Publicerad 2010-05-31 08:22:15

En glad mix, är min åsikt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela