annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

Antojos? (Cravings?)

Publicerad 2010-11-30 15:50:40 i Allmänt,

Pepparkakor/pepparkaksdeg

Lussebullar

Keso

Fasters köttbullar

Rågflingegröt

Knäckemacka med ost

Blodpudding

Risgrynsgröt

Mammas curryfisk

Ferraribilar (men what?!)

Lingonsylt


Det här är saker som helt slumpmässigt och alldeles omotiverat dykt upp i mitt huvud de senaste dagarna (till exempel på litteraturlektionen medan vi pratade om Don Quijote. Helt naturligt att plötsligt vilja sticka gaffeln i fasters julköttbullar, inte sant? Jag menar, trots allt så pratade vi ju om väderkvarnar...).
Det kan bero på att vi på traditionslektionerna pratat om den spanska matkulturen. Eller så försöker min mage säga mig något...

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-11-30 17:19:50

Jag åt årets första lussebulle (glutenfri visserligen, men den var god ändå) i söndags efter att vi hade varit ute och tittat på julskyltningen och röstat på Gislaveds Lucia. Det är sådant du inte får uppleva där nere. Tada.

Postat av: Mamma/Barbro

Publicerad 2010-12-02 17:44:34

Pole sana! Men kom inte hem för här finns inget av allt det där du längtar efter!

I morgon är det dock knytkalas!

Postat av: Anki

Publicerad 2010-12-02 17:48:58

Mamma, det där sista skrev du bara för att retas!:*(

Och att det inte finns i ditt hushåll betyder väl inte att det inte går att få tag på på annat håll? Men var lugn, jag siktar fortfarande på att inte komma hem förrän i juni

Postat av: Lovisa

Publicerad 2010-12-04 16:00:38

Blodpudding och risgrynsgröt? Får ni inget alls att äta där i södern eftersom du till och med längtar efter sånt? Jag är mycket tveksam till om blodpudding över huvud taget kvalificerar in under rubriken "mat"...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela