annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

Dear Santa, can I have Unax Ugalde for christmas?

Publicerad 2010-11-13 21:56:04 i Allmänt,

Ikväll trotsade vi kylan som letar sig in i kroppen och sätter sig mellan reveben och gick på bio för att se "Bon apetit - historias de amigos que se besan".
Det var fint. På raden bakom oss satt ett gäng spanska tanter och fnissade tillsammans, och jag försökte se mig själv och mina vänner framför mig 50 år framåt i tiden, och kunde inte låta bli att le för mig själv.
Filmen var lagom romantisk och fylld av vemod. Det är något särskilt med vemod, det är så vackert. Jag, som inte ens gråter när Mofasa dör i Lejonkungen, fällde nästan en tår.
Och trots att jag, som nog anser mig vara ganska jordnära ändå, höll tummarna hela vägen hem för att den manlige huvudrollsinnehavaren, med ögon to die for, skulle vänta på mig på mitt rum när jag kom hem. Det gjorde han inte.
Och jag, som i onsdags slet mitt hår i frustration över spansk grammatik, insåg mitt i filmen att det inte fanns någon textning, men jag klarade mig ändå. Förvisso betyder inte det att jag själv är ett dugg bättre på att formulera mig, men ikväll fokuserar vi på det vackra.




Här hade jag kunnat avsluta med något insiktsfullt, men det gör jag inte. Istället kan vi fnissa tillsammans åt det faktum att jag först vid 21 års ålder drabbats av min första skådespelarförälskelse (i alla fall kan jag inte komma på någon tidigare). Den kommer att hålla i sig säkert två timmar.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-11-13 22:44:32

Kan bara konstatera att... vi har inte samma smak av män. Tror visserligen vi har konstaterat det tidigare när du har dissat "mina" män, men det tåls att upprepas. På ett sätt är väl det väldigt bra :)Vi kommer ju inte att bli ovänner över en kille i alla fall.

Postat av: Mamma/Barbro

Publicerad 2010-11-14 07:39:17

Kan man heta Unax Ugalde??? Eller har jag missförstått något.

Ps. I helgen har jag pratat med en som jag gärna hade sett som svåger; och en annan som jag gärna haft som svärfar (och de är inte släkt). BAra på tal om tidigare "önskelistor" till Tomten eller någon annan.

Postat av: Lovisa

Publicerad 2010-11-19 15:40:49

Åh dessa förälskerser i fantasifoster - de går inte av för hackor inte! (Minns du Byggmark? Och Pirat-Will Turner? Och Sirius - åh Sirius!) Men har du en 1,5 x 2,5 meter stor pappelare av drömprinsen i ditt rum? För annars tror jag inte att du är kär på riktigt!

Postat av: Anki

Publicerad 2010-11-20 21:37:13

Maria: Sicken tur :)



Mamma: Man kan heta så - om man kommer från país Vasco.



Lovisa: Du har rätt, jag är nog inte kär på riktigt (dock har jag en STOR tjock-TV (trasig) stående på golvet i mitt rum. När vi ändå pratar om stora och otympliga saker...)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela