annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

Lista

Publicerad 2010-10-10 19:45:10 i Allmänt,

Efter en vecka i landet mañana mañana är det här det jag saknar mest:

- En tekokare. Att värma vattnet i mikron är helt enkelt inte samma sak. "Varför värmer du inte vatten på spisen?" kanske du undrar. Därför att den enda kastrullen i lagom storlek som jag sett hittills, är ständigt upptagen av kaffe. Det blir nog till att leta upp en elektronikaffär (jag var på Mediamarkt i torsdags, tror ni att jag kom ihåg att leta efter en tekokare då? Nehej då, inte det inte!)

- Grovt bröd. Jag tror att jag kommer att stå ut i ungefär en vecka till, sedan kommer jag att vara hjärtligt trött på detta totalt ointressanta rostbröd utan minsta tillstymmelse av fibrer. Min mage kommer att få en chock när jag kommer hem i maj. "VA? Vad är det HÄR?!"

- Grönsaker. Någon borde skicka ner Livsmedelsinstitutets tallriksmodell. "Halva portionen bör bestå av grönsaker", jo pyttsan.

- Häftmassa. Hur spanjorerna klarar sig utan denna geniala uppfinning är för mig en gåta. Det blir väl bara till att inhandla tejp istället.

- Mina vänner. Det är onekligen himla bekvämt att ha en etablerad umgängeskrets.

Om jag skulle åka hem om jag fick chansen? Absolut inte!! Jag höll ju på att få spatt hemma, broccoli och tekokare till trots! Det gäller väl bara att hitta ett sätt att antingen klara sig utan det man saknar, för det mesta är ändå världsliga ting (förutom vännerna), anstränga sig lite extra för att få tag på det, eller hitta lämpliga substitut. "Man vänjer sig vid allt", sa irländaren som skulle hängas.

Kommentarer

Postat av: Mamma/Barbro

Publicerad 2010-10-10 21:11:31

Synd att jag inte visste, för då hade du kunnat låna min doppkokare (Inhandlad i Tyskland på 70-talet) = en tekokare utan kanna. Kan användas direkt i koppen. Kolla om sådana fortfarande finns!



Kolla alla bagerier i kommunen. Du hittar säkert nåt godare än rostebröd.



Broccoli od torde finnas i välsorterade frysdiskar.



Häftmassa? Hm?! (Nej, inte på Hennes&Mauritz!) kan kanske vara svårt...



Ge inte upp, irländaren har rätt!

Kram!

Postat av: Maria

Publicerad 2010-10-11 17:52:27

Häftmassa kanske finns på IKEA?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela