annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

Man blir som man umgås

Publicerad 2010-10-09 19:53:22 i Allmänt,

Jag brukar normalt sett inte ha några problem med att vakta min tunga, kanske för att jag inte har för vana att vara särskilt grov i mun. Men nu, efter mindre än en vecka med nytt sällskap, var min reaktion när katteländet kräktes på golv: "Gato de puta!", och ibland kommer jag på mig själv med att vilja säga "joder!", eller bara "jooo..!" som är förkortningen. Eftersom jag inte vill lära er en massa fula ord så lämnar jag det till er att översätta om ni är intresserade. Vilken tur att mamma lärt mig att man inte måste säga allt man tänker!

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-10-10 15:56:20

Inte säga allt man tänker?! Hm... min mamma har nog nämnt det några gånger också, men för det mesta säger jag ändå vad jag tänker. Sådeså. Och jag har märkt att många ungdomar som pratar med jämngamla kompisar på ett annat språk för det mesta lägger till sig med mer fula ord... man har liksom inga bra förebilder på det språket på samma sätt ^^

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela