annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

Men tänk på barnen i Afrika!

Publicerad 2010-10-12 16:37:26 i Allmänt,

Frukost lördag: 2 skivor totalt intetsägande, smaklöst, vitt luftigt bröd av tvättsvampskonsistens, 2 skivor inplastad äcklig smältost.

Frukost söndag: Grekisk yoghurt (sockrad, WHYY?!), chokladflingor, tvättsvampsbröd, jordgubbsmarmelad.

Gårdagens frukost: naturell yoghurt (inget socker tillsatt, yiihaa!) med chokladflingor. 1 skiva tvättsvampsbröd med 1 skiva plastost.

Dagens frukost: jordgubbsyoghurt med vanliga cornflakes (woohoo!), 1 apelsin, 1 skiva vittvittvitt bröd, dock helt okej ost.


Om ytterligare en vecka kommer jag att vara så hjärtinnerligt trött på vitt rostbröd och sötad yoghurt! Hemma var frukosten nästan dagens bästa måltid (jag är ju som bekant en müslimissbrukare...), nu överväger jag starkt att sluta med dagens viktigaste mål (eller kanske bli apelsinmissbrukare?), samt att sluta äta bröd.
Igår var jag inne i några olika mataffärer i jakt på något innehållande fibrer, dock utan större succé (nej, rostbröd med ca 1 dl grahamsmjöl per limpa räknas inte). Inte kunde jag hitta broccoli, varken färsk eller frusen, eller något slags kesoliknande. "When in Rome", visst. Men jag är inte i Rom!
Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om det i en undersökning visade sig att spanjorerna har underutvecklad käkmuskulatur. Någon borde införa "El día de KNÄCKEBRÖD"!!! Jag ser framför mig hur stora Röda Korset-helikoptrar hovrar över Plaza Mayor i alla spanska städer och skickar ner hjälpsändningar med fiberstinna produkter som ska sätta spanjorernas stackars små tarmar i arbete. Knäckebröd, grovt rågmjöl, danskt rågbröd, rågflingor, havrekli, fibrex, what ever.

Åh, tycker du att jag låter otacksam? Nej nej, missuppfatta mig rätt, jag är inte klar än! Medan helikoptrarna töms på ovan nämnda produkter samlar folket ihop sina trista, fiberlösa limpor och packar in dessa i helikoptrarna som sedan får fortsätta till bättre behövande. För nog måste väl luftigt vetemjölsbröd vara lindrigare för deras stackars små magar än rågkross, surdeg och grovt rågmjöl?

Vadå orealistiskt? Vad säger du?!

Kommentarer

Postat av: Mamma/Barbro

Publicerad 2010-10-12 18:52:13

Ge inte upp! Än! Leta vidare! jag vet ju hur vi ibland på semestrar fått leta ett tag innan vi hittat nåt "ätbart". Använd dina kontakter och fråga dig fram. Innan du kommer hem har du kanske blivit känd som Salamancas fibertjej!

Postat av: Maria

Publicerad 2010-10-12 22:19:49

Ge mig fiskkärleksinlägg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela