annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

?!

Publicerad 2010-10-26 16:10:37 i Allmänt,

Plötsligt under pågående traditionslektion idag skrev vår lärare "HORA" på tavlan. Som enda närvarande svensk var jag den enda som uppfattade det roliga och gjorde därför mitt bästa för att inte börja fnissa (och här föll bilden som jag målat upp av mig själv som väldigt mogen. Pladask.). Dock ville hon bara påminna oss om att det är dags att ställa tillbaka klockan till helgen.

På språklektionen frågade vår lärare plötsligt "Ana, estás enferma?" (Anna, är du sjuk?). "Tienes la cara enferma." (Du ser ut att vara sjuk). Tack för den. Jag bad henne ta en liten paus så att jag hann springa ut och hissa självförtoendeflaggan i topp.

På vägen hem blev jag (härom tvista de lärde för att vara ärlig. Jag anser att det var riktat till Leah, Leah anser att det var jag som blev tilltalad.) erbjuden en tur på motorcykel av en helt främmande man. Det känns överflödigt att nämna att jag inte åkte motorcykel hem.


Vad är visten med det här inlägget kanske ni undrar? Säg till om ni kommer fram till något, för jag vet inte!

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-10-26 16:57:52

Låter som något vi skulle prata om, om vi hade kunnat ^^ Men eftersom vi är långt ifrån varandra får du skriva det här istället ^^

Postat av: Hanna E

Publicerad 2010-10-26 18:23:33

Haha! :)

(Vitsen med min kommentar är inte så stor, bara att visa att ditt blogginlägg var roligt, så det torde vara vitsen med ditt inlägg i alla fall. Då har vi rett ut det!)

Postat av: Lovisa

Publicerad 2010-11-02 00:09:10

Vitsen med inlägget var att jag fick veta att även spanien har sommarhora, eftersom det skulle vridas tillbaka till normalhora. Härom har nämligen de lärde tvistat i helgen: Vilka länder har sommartid och varför?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela