annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

Barcelona, dag 1

Publicerad 2011-01-09 18:06:34 i Allmänt,

Första dagen i Barcelona var ärligt talat inte så hemskans spännande. Jag gick upp i ottan i Salamanca, stod i kö i 1,5 timme för att gå på planet till Barcelona (och kom följdaktligen 1,5 timme för sent), blev förvånad när det som jag hade förväntat mig vara en Señor Llaves visade sig vara en Señora Llaves och glodde på spansk TV i väntan på att Lovisa och David skulle angöra spansk mark.


Carrefour har de i Barcelona också. "Fint ska det va", tänkte jag och serverade dagens middag (absolut fettfri (enligt förpackningen) yohurt och godagoda flingor) i värsta snofsiga glasskålen. Här har jag också lyckats fånga mitt fling/müslimissbruk på bild. Men till mitt försvar bör tilläggas att yoghurten var ganska trist i sig...

Och så fuldansade jag lite i min ensamhet, för att inbilla mig att jag inte alls höll på att frysa ihjäl (note to self: Det hade varit smart att sätta på värmefläkten på en gång!). Skepp o'hoj! (eller kanske snarare: Alltid redo!) Och ser ni hur fint min klänning matchar bäddsoffan i bakgrunden? Dock luktade jag ungefär 100 gånger bättre, jag lovar!

Sicken tur för mig att kusinen med man anlände för att hjälpa till med flingätning och lägenhetsuppvärmning, för i ärlighetens namn blev det tämligen fort lite tråkigt att sitta där i min ensamhet!
Efter en liten julklappsutdelning (vi kan väl säga att jag inte idkade "det är bättre att ge än att få"...) där jag inkasserade både knäckebröd, rågflingor (oooh! De skall ätas med andakt!) och choklad, kröp vi till kojs, och det var min första dag i Barcelona. Som sagt, inte så hemskans spännande, men bättre blev det!

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2011-01-09 21:49:59

Och vi kommer sitta här och vänta på uppdateringen om Barcelona 2, 3, 4, 5, 6, 7.... :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela