annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

Det spelar ingen roll...

Publicerad 2012-11-05 17:12:58 i

... hur mycket jag pluggar, en del saker tycks jag aldrig lära mig. Som det här med nervositet till exempel.
Sist det var dags för en inlämning, den första i grammtikkursen satt jag nog i nästan en timme innan jag kom till skott och tryckte på skicka (missförstå mig rätt, jag gjorde andra saker under tiden, det var inte som att jag satt och stirrade på skärmen i närmare 60 minuter). Så länge det fanns kvar på min dator (läs: mammas), och bara där, hade jag fortfarande kontroll över det, eventuella fel gick fortfarande att åtgärdas.
Till slut gav jag mig själv en mental örfil, tog mig i kragen, fick ändan ur, eller vilket uttryck som nu bäst förklarar att jag i alla fall trotsade nervositeten och tryckte på "skicka".
Och jag lever ju fortfarande. Inte heller den här läraren visade sig vara en sån där människoätande typ som har ett särskilt tycke för elever som begår grammatiska fel. Puh!
Därför var det utan så mycket som ens en darrning på handen jag klickade på "skicka" den här gången, med flera timmar tillgodo till grammatikinlämningen.
Att det går en ilning längs med ryggraden bara jag tänker på inlämningen i Akademiskt skrivande som ska in på söndag, det är en helt annan femma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela