annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

Dagens i-landsproblem nr. ingen aning

Publicerad 2011-04-08 23:57:33 i Allmänt,

Det här var egentligen inte alls det jag tänkt skriva om, men jag känner att jag måste uttrycka min förvåning:

När jag gick in på "Mina kontakter" på min mail såg jag att jag hade 67 stycken namn sparade. Efter att ha raderat en (hård och skoningslös, det är sån jag är... ehm.) återstod 66.
Vidare fanns det en kategori som hette "Mest kontaktade", och jag antar att bland andra min ömma moder, min kära kusin och Lisa ingår i den gruppen. Denna grupp bestod av tjugo (20) kontakter.
Den andra kategorin, och här finner vi anledningen till min förvåning, hette "Övriga kontakter", och enligt min mail har jag tretton (13) stycken sådan. Rätta mig nu om jag har fel, för förvisso har jag inte pluggat matte på ett tag, men nog har väl 13 + 20 aldrig blivit 66? Vad händer således med resten av kontakterna? Personligen kan jag ju tycka att alla som inte faller under "Mest kontaktade" är "övriga", vad annars liksom? Överflödig? Onödig? Jag har alltså 33 kontakter som bara svävar runt i något slags identitetslöst mail-tomrum

Ja mina vänner, det här är ett mycket intressant ämne som man kan fundera på när man egentligen borde gå och lägga sig. Har ni någon lösning/idé så är det fritt fram!
Imorgon åker jag till Segovia med skolan, det kanske jag bloggar om i augusti eller så...

Hej på er.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2011-04-09 22:23:43

Så du bestämde dig för att följa med i alla fall? :) Hoppas du har det trevligt då!

Postat av: Anki

Publicerad 2011-04-10 13:57:59

Ja, jag kom fram till att eftersom ALLA som jag umgås med lämnade Salamanca så skulle jag nog ha ganska tråkigt om jag stannade kvar ensam.

Postat av: Mamma/Barbro

Publicerad 2011-04-14 11:03:11

Frånsett små språkliga felaktigheter har du helt rätt i fråga om både matematik och anledning till förvåning!

Postat av: Anki

Publicerad 2011-04-14 14:25:40

det här är läskigt, var döljer sig mina språkliga felaktigheter? Är det att jag vårdslöst blandar tempusformerna huller om buller?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela