annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

Öppet brev till tomten

Publicerad 2011-02-05 22:59:12 i Allmänt,

Kära tomten!

Förra julen önskade jag mig Unax Ugalde, men det blev visst inget med det. Kanske var jag lite sent ute, och jag sa sedan att en tidsmaskin skulle duga istället.
Lite besviken måste jag erkänna att jag är på dig, för på julafton dök varken tidsmaskin eller het spanjor upp. "Okej" tänkte jag, "kanske imorgon, juldagen". Men, juldagen kom och passerade, förvisso väldigt trevlig, men fortfarande utan det minsta spår av ovan nämnda saker. När inte ens Los Reyes Magos uppfyllde mina önskningar insåg jag att det knappast blir varken Unax eller tidsmaskin för min del.
Så i år tänkte jag att jag ska vara ute i lite bättre tid, alltså redan nu så här i början av februari. Och för att visa att jag inte är kinkig så släpper vi Unax Ugalde. Istället kan jag tänka mig Gael García Bernal.
Så där ja. Nu har du elva månader på dig, det borde väl bara tillräckligt? Jag lovar att äta spenat varje gång jag blir bjuden på det.
Tack!

Mvh,
Anna-Karin

Det är synnerligen sympatiskt att det bara kostar hälften så mycket som hemma att gå på bio här i Salamanca. Idag traskade jag och Laurence iväg och såg "También la Lluvia", och om det kommer till Sverige (tyvärr inte särskilt troligt, med tanke på att spansk film inte har slagit igenom riktigt i Sverige) tycker jag att ni ska göra detsamma. Den är intressant av två anledningar:

1. Snygg huvudrollsinnehållhavare, och det är ju trevligt.
2. Det är en intressant film som får en att tänka efter. Den handlar om skapandet av en film av kolonialiseringen av Colombus och hur ursprungsbefolkningen blev behandlad av européerna. Samtidigt uppstår uppror bland folket eftersom regeringen drastiskt höjer priset på vatten (Guerra de la Agua, april 2000), och problem




Och här http://www.youtube.com/watch?v=FaiuQX1epts har ni trailern om ni skulle vara intresserade. Dock på spanska.

Hej hopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela